Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mācību programmas nosaukums

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mērķauditorija

Klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

 24 akadēmiskās stundas

 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises

Šobrīd mācības nav plānotas

Mācību programmas mācību vadītājs

Ieva Bite, Margarita Vasiļevska

 Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās elektroniski:  https://www.mittoevents.com/latvijas-universitate-seminari-apmacibas/registracija

Kontaktpersonas: Ieva Bite ieva.bite@lu.lv , Inga Liepiņa inga.liepina@lu.lv

Mācību grupā tiek uzņemti dalībnieki ar darba devēja izziņu, kas apliecina, ka persona sniedz valsts apmaksātus psihiskās veselības pakalpojumus un mācības nepieciešamas darbam.

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Programmas mērķis ir nodrošināt psihologiem strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu – ADOS-2, vecāku interviju, skrīninga instrumentu - lietošanas apgūšanu, izprotot autisma pazīmes un to izpausmes uzvedībā, izvērtēšanas instrumentu struktūru, lietošanas mērķus un konfidencialitāti, vadīšanas nosacījumus, nosakāmo rādītāju vispārīgo interpretāciju, iespējamos izrietošos turpmākās darbības soļus bērnu un pusaudžu attīstības atbalstam.

Mācību programmas tēmas

  1. Pārskats par autisma pazīmēm dažādos vecumos un diagnostikā izmantojamām metodēm
  2. Autisma skrīninga instrumenti, to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  3. Autisma izvērtēšanas intervijas
  4. Vecāku un bērnu mijiedarbības novērošana
  5. Strukturētas autisma diagnostikas tests ADOS-2, tā vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  6. Ētikas principi autisma izvērtēšanā; atzinumu veidošana un ieteikumi bērnu aprūpētājiem

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kas apmeklējuši vismaz 75% nodarbību un nokārtojuši programmā paredzēto pārbaudījumu ar vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
24
Programma aktuāla

Farmakoterapeitiskās konsultācijas pacientiem ar hroniskām slimībām

Mācību programmas nosaukums

Farmakoterapeitiskās konsultācijas pacientiem ar hroniskām slimībām

Mērķa auditorija

Farmaceitiskās aprūpes pakalpojumu sniedzēji

Mācību programmas īstenošanas ilgums

16 (sešpadsmit) akadēmiskās stundas

-       11 (vienpadsmit) akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

-       5 (piecas) akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības nav plānotas

Mācību programmas mācību vadītāji

Alīna Kriviņa, farmaceits

Vladimirs Keidāns, farmaceits

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība par mācību programmas apguvi

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits -24 (moduļa) TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām iespējams pieteikties, reģistrējoties:  

https://www.mittoevents.com/lv-universitates-1-med-koledza/registracija

https://www.rmk1.lv/lv/talakizglitiba/

Projekta administratīvā vadītāja – Vita Valdheima,

tālrunis +371 67371147, e-pasta adrese: medskola@medskola.lv

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas  mērķis

Uzlabot un padziļināt farmaceitiskās aprūpes pakalpojuma sniedzējiem nepieciešamās profesionālās zināšanas farmaceitiskajā aprūpē, nostiprinot prasmes farmakoterapeitisko konsultāciju sniegšanā un veselības veicināšanā, rosinot slimību profilaksi pacientiem ar hroniskām slimībām (Kardiovaskulāram- KVS, gastrointestinālam slimībām, I un II tipa cukura diabētiem, hroniskām sāpēm)

Mācību programmas tēmas

1.   Ievads par farmaprūpi hronisku slimību gadījumā 

2.   KVS pacientu farmaceitiskās aprūpes iespējas

3.   Pacientu ar  hroniskām gremošanas sistēmas saslimšanām farmaceitiskā aprūpe

4.   I un II tipa cukura diabēta farmaprūpes iespējas

5.   Hronisko sāpju pacientu farmaprūpes iespējas

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju, darbības, risinājumu un attieksmes vērtējumu (nokārtojuši gala pārbaudījumu ar vērtējumu “ieskaitīts”), saņem apliecību par mācību programmas Farmakoterapeitiskās konsultācijas pacientiem ar hroniskām slimībām apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16
Programma aktuāla

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas (vispārējās aprūpes māsas) specializācija  BĒRNU APRŪPĒ (n41)

Mērķauditorija

Māsas

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības nav plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties nav iespējams : https://www.mittoevents.com/p-stradina-medicinas-koledza/registracija 

Sīkāka informācija zvanot: Ārstniecības katedras vadītājai Janetai Strazdiņai tel. – 26319584.

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros, ko īsteno Eiropas Sociāla fonda projekta darbības programmas “ Izaugsme un nodarbinātība” 9.2.6. specifiskā atbalsta mērķa “ Uzlabot ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikāciju “ projekta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 “ Ārstniecības un ārstniecības atbalsta personāla kvalifikācijas uzlabošana” ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Bērnu aprūpe I
  2. Bērnu aprūpe II
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība pediatrijā.
  4. Pedagoģijas un saskarsmes principi pediatriska pacienta aprūpē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējis vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 19.novembra noteikumiem Nr. 903 “Kārtība, kādā izsniedzami profesionālās pilnveides un profesionālās ievirzes izglītību apliecinoši dokumenti”.

Mērķauditorija
Stundas
480
Programma aktuāla

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ

Izglītības programmas veids

Profesionālās pilnveides izglītības programma

Izglītības programmas nosaukums

Māsas ( vispārējās aprūpes māsas) specializācija  ANESTĒZIJĀ UN INTENSĪVAJĀ APRŪPĒ

Mērķauditorija

Māsas (vispārējās aprūpes māsas)

Izglītības programmas īstenošanas ilgums

480 akadēmiskās stundas

  • 144 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 336 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības nav plānotas

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par profesionālās pilnveides izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties: https://www.psk.lu.lv/b/masas-visparejas-aprupes-masas-specializacija-a… 

Mācību grupas organizācijā, priekšroka tiek piešķirta māsām (vispārējās aprūpes māsām), kurām ir izsniegta darba devēja rekomendācija par anestēzijas un intensīvās aprūpes specializācijas apgūšanu. (Rekomendācija jānosūta 1 darba dienas laikā pēc reģistrācijas – projekta koordinatorei Janetai Strazdiņai uz e-pastu: janeta.strazdina@lupsk.edu.lv )

Neformālās izglītības programmas mērķis

Mācībās tiks apmācītas māsas ( vispārējās aprūpes māsas), lai iegūtu māsu specialitāti atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 24.marta noteikumiem Nr. 268” Noteikumi par ārstniecības personu un studējošo, kuri apgūst pirmā vai otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas, kompetenci ārstniecībā un šo personu teorētisko un praktisko zināšanu apjomu” un profesionālai darbībai nepieciešamās zināšanas un prasmes licencētā profesionālas pilnveides izglītības programmā akreditēta studiju virziena ietvaros

Mācību programmas tēmas

  1. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā I.
  2. Pacientu aprūpe anestezioloģijā un intensīvajā terapijā II.
  3. Neatliekamā medicīniskā palīdzība un intensīvā terapija.
  4. Pacientu drošība pirms anestēzijas, anestēzijas un pēc anestēzijas etapos.
  5. Anestēzija funkcionālo izmeklējumu nodrošināšanai.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri nokārtojuši profesionālās pilnveides izglītības programmā paredzētos pārbaudījumus un apmeklējuši vismaz 75% nodarbību, tiks izsniegta valsts atzīta profesionālās pilnveides izglītības apliecība un sekmju izraksts atbilstoši Ministru kabineta 2023. gada 7.februāra noteikumiem Nr. 52 “Valsts atzītu profesionālo izglītību un profesionālo kvalifikāciju apliecinošu dokumentu, moduļa apliecību un profesionālās izglītības programmas daļas apguvi apliecinošu dokumentu noteikumi”.

Mērķauditorija
Stundas
480
Programma aktuāla

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Biežākie traumu cēloņi bērniem un traumu profilakses drošības pasākumi

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Mērķauditorija

Sociālajā jomā strādājošie darbinieki, izņemot ārstniecības personas

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Dr. Jeļena Daņilova - praktizējošs sertificēts pediatrs;

Dr. Ivo Končus - praktizējošs sertificēts pediatrs;

Dr.med. Olafs Volrāts – praktizējošs sertificēts pediatrs, bērnu ķirurgs;

Gunta Cibuļska - praktizējošs sociālais darbinieks;

Kaspars Jasinkevičs – praktizējošs sociālais darbinieks.

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par biežākajiem traumu cēloņiem bērniem un traumu profilakses drošības pasākumiem, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas biežāko traumu cēloņu atpazīšanā bērniem un traumu profilakses drošības pasākumu īstenošanā savas kompetences ietvaros, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Dažādas ārēji pamanāmas traumas bērniem;
  2. Vardarbības veidi un traumu pazīmes;
  3. Ķīmiski apdegumi un svešķermeņi barības vadā un elpošanas orgānos;
  4. Termiski apdegumi un slīkšana;
  5. Starpinstitucionālā un starpdisciplinārā sadarbība traumu profilakses pasākumu īstenošanā.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kuri ir apmeklējuši ne mazāk kā 75% no plānotajām nodarbībām un nokārtojuši programmā paredzēto pārbaudījumu, kurā saņēmuši teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, iegūs neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētisko zināšanu pārbaude: tests - 18 jautājumi.

Stundas
8
Programma aktuāla

Māsas darbība ķirurģisku pacientu aprūpē

Mācību programmas nosaukums

Māsas darbība ķirurģisku pacientu aprūpē

Mērķauditorija

Māsas (vispārējās aprūpes māsas)

Mācību programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 4 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 12 akadēmiskās stunda praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības nav plānotas

Mācību programmas mācību vadītāji

Janeta Strazdiņa, vispārējās aprūpes māsa

Aelita Koha – vispārējās aprūpes māsa

Iveta Māliņa – vispārējās aprūpes māsa

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var, aizpildot pieteikuma veidlapu Latvijas Universitātes P.Stradiņa medicīnas koledžas mājas lapā www.psk.lu.lv,

sadaļā: Tālākizglītība - ESF projekti “Māsas darbība ķirurģisku pacientu aprūpē”https://www.mittoevents.com/p-stradina-medicinas-koledza/registracija

Projekta koordinatore Ināra Dupure, tālrunis 29446553,

e pasts – inaradupure@gmail.com

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas, māsām, kas nepieciešamas, lai veiktu ķirurģisku pacientu aprūpi un varētu praktizēt ķirurģiska profila stacionāra un ambulatorajās nodaļās, atbilstoši jaunākajām pamatnostādnēm.

Mācību programmas tēmas

  • Aprūpe primārām, sekundārām un hroniskām brūcēm;
  • Desmurģija;
  • Aprīkojumu šuvju uzlikšanai un noņemšanai, šuvju uzlikšanas un noņemšanas tehnika;
  • Ķirurģisko pacientu sagatavošana dažādām diagnostikām un ārstnieciskām manipulācijām;
  • Ķirurģisko pacientu uzturs;
  • Komunikācijas īpatnības ar pacientu, un to tuviniekiem, atbilstošas informācijas sniegšana par veselības stāvokļa uzlabošanas un uzturēšanas iespējām;
  • Aprūpes diagnozes;
  • Akūti un kritiski slimu ķirurģijas pacientu veselības stāvoklis, ķirurģijas pacientu aprūpes plānošana dažādu vecumu posmos;
  • Medikamentu pareiza un droša lietošana un/ vai ievadīšana dažādu vecuma grupu pieaugušiem pacientiem;
  • Rehabilitācijas nozīme veselības uzturēšanā, atjaunošanā un saglabāšanā.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un, nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu “ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi. Teorētisko pārbaudījumu veido situāciju uzdevumi.

Mērķauditorija
Stundas
16
MDKPA.pdf2.48 MB
Programma aktuāla

Fizisko aktivitāšu un veselīga uztura veicināšanas sievietēm grūtniecības un pēcdzemdību periodā, tai skaitā zīdīšanas periodā

Mācību programmas nosaukums

Fizisko aktivitāšu un veselīga uztura veicināšanas sievietēm grūtniecības un pēcdzemdību periodā, tai skaitā zīdīšanas periodā

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, vecmāte un funkcionālais speciālists

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Mācību programmas mācību vadītāji

Jeļena Pavlova - uztura speciālists 

Ilze Markova - sertificēta fizioterapeite

Signe Beķere - sertificēta fizioterapeite

Dokuments, kas apliecina programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām, reģistrējoties https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Precizējoši jautājumi pa tālr. 29 276 990 Maijai Baķei

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas  mērķis

Sniegt ārstniecības personām nepieciešamās profesionālās zināšanas, kā arī izkopt prasmes par uzturu un fizisko aktivitāti grūtniecības laikā, pēcdzemdību un zīdīšanas periodā.

Mācību programmas tēmas

Kuņģa- zarnu trakta īpatnības grūtniecības periodā. Veselīga uztura pamatprincipi;

Uztura bagātinātāji, vitamīni;

Pārtikas drošība, kaitīgie ieradumi grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā. Muskuloskeletārās sistēmas izmaiņas grūtniecības laikā;

Fiziskā slodze un aktivitātes grūtniecības laikā un pēcdzemdību periodā. Medicīniskās kontrindikācijas fiziskajām aktivitātēm.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Mācību dalībnieku sniegtās atsauksmes par mācību procesa kvalitāti Ar novērtējumu iespējams iepazīties ŠEIT

Stundas
8
Programma aktuāla

Zīdaiņu un pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana, tai skaitā bērnu attīstībai atbilstoša aprūpe (hendlings), kustību attīstība, aktīvās rotaļas

Mācību programmas nosaukums

Zīdaiņu un pirmsskolas vecuma bērnu fizisko aktivitāšu veicināšana, tai skaitā bērnu attīstībai atbilstoša aprūpe (hendlings), kustību attīstība, aktīvās rotaļas

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, vecmāte, funkcionālie speciālisti

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • teorija 3 akadēmiskās stundas 
  • praktiskās nodarbības 5 akadēmiskās stundas 

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd nav plānotas.

Mācību programmas mācību vadītāji

Solvita Ķerve - sertificēts fizioterapeits

Aleksandrs Vasiļonoks – sertificēts pediatrs

Dokuments, kas apliecina  programmas apgūšanu

Apliecība par programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Mācībām iespējams pieteikties,

reģistrējoties:https://www.mittoevents.com/lv-universitates-1-med-koledza/registracija

https://www.rmk1.lv/lv/

e-pasta adrese: medskola@medskola.lv

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Ārstniecības personu profesionālo kompetenču un zināšanu pilnveide par bērna psihomotoro un fizisko attīstību jaundzimušā periodā, zīdaiņa un pirmsskolas vecumā, atbilstošu fizisko aktivitāšu nozīmi, kā arī prasmju un iemaņu nostiprināšana Handlig un pozicionēšanas pamatprincipu pielietošanā un piemērotu fizisko aktivitāšu rekomendāciju sniegšanā,  atbilstoši savai profesionālai kompetencei.

Mācību programmas tēmas

  1. Bērna vecumā no 1 nedēļas līdz 2 gadiem fiziskās un garīgās attīstības novērtēšana
  2. Bērna psihomotorā ( fiziskā ) attīstība no 2 – 7 gadiem.
  3. Fizisko aktivitāšu nozīme bērna dzīvē
  4. Jaundzimušo, zīdaiņu   un bērna attīstībai atbilstoša aprūpe
  5. Fiziskās aktivitātes zīdaiņiem un bērniem no 1 līdz 7 gadu vecumam, to ieteicamais daudzums un veidi, tostarp rotaļlietu un aktīvo rotaļu izmantošana dažādos vecuma posmos

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu, prasmju un kompetences  vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Mācību dalībnieku sniegtās atsauksmes par mācību procesa kvalitāti kvalitātes novērtējuma anketas
Stundas
8
Programma aktuāla

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Mācību programmas nosaukums

Atbilstoša uztura lietošana pacientiem ar hroniskām slimībām

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists un citas ārstniecības personas, farmaceits un farmaceita asistents

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas 

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Informācijai par plānotajiem mācību laikiem sekot līdzi ŠEIT

Programmas mācību vadītāji

Jeļena Pavlova, uztura speciālists

Eva Kataja, uztura speciālists

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība par programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai zvanot 29276990 Maija

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par gremošanas traucējumu daudzveidību un atbilstoša uztura ārstniecisko nozīmi, par sirds asinsvadu slimību riska faktoriem, to ietekmējamību un samazināšanu ar uztura un dzīvesveida izmaiņu palīdzību, kā arī par uztura nozīmīgo lomu onkoloģisko pacientu stāvokļa uzlabošanā. Izglītojamiem tiks sniegts ieskats uztura terapijas pamatprincipos, kā arī tiks apgūtas iemaņas, lai veicinātu teorētisko ieteikumu veiksmīgu pielietošanu praksē

Mācību programmas tēmas

1. Uztura ieteikumi pacientiem ar veselības traucējumiem gastroenteroloģijā.

2. Uztura ieteikumi pacientiem ar sirds un asinsvadu slimībām.

3. Uztura ieteikumi pacientiem ar onkoloģiskām slimībām.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Stundas
8
Programma aktuāla

Mans klients/mans pacients - izaicinājumi darbā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Mans klients/mans pacients-izaicinājumi darbā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Mērķa auditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists, sociālajā jomā strādājošie, t.sk., sociālo dienestu un nevalstiskā sektora darbinieki

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas 

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 8 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Izmaiņas mācību plānos meklēt ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits -16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt izglītojamajiem pamata zināšanas par psihisko traucējumu veidiem, attīstību, ietekmi uz klienta līdzestību sadarbības procesā, kā arī sniegt praktisku apmācību  šādas komunikācijas uzlabošanai, līdzestības veicināšanai un sabiedrības stigmatizācijas mazināšanai.

Mācību programmas tēmas

  1. Veselības aprūpes un sociālā darba praksē izmantotās terminoloģijas skaidrojums
  2. Mūsdienu psihiatrijas skatījums uz psihiskiem traucējumiem
  3. Vispārēju psihisko traucējumu raksturojums, tā cēloņi un veidi
  4. Veselības aprūpes un sociālā darba pamatvērtības, tajā skaitā, ārstniecības personas un sociālā darba speciālista ētikas normas darbā ar personu, kurai ir psihiski traucējumi
  5. Apvienoto Nāciju organizācijas “Konvencija par personu ar invaliditāti tiesībām
  6. Terapeitiskā saskarsme, tās funkcijas
  7. Personības faktori, apzināta un neapzināta komunikācija
  8. Krīzes intervences paņēmieni
  9. Labās prakses piemēri par sabiedrībā atbalstītiem sociāliem pakalpojumi personām ar psihiskiem traucējumiem
  10. Uz personu centrēta pieeja.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un nokārtojuši neformālās izglītības programmas pārbaudījumu, kas ietver teorētisko zināšanu pārbaudi, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.  

Stundas
16
Programma aktuāla