Publicēts

Bērna un pilngadīgas personas ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem ģimenes locekļu psihoemocionālais raksturojums - aizliegtās skumjas

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Bērna un pilngadīgas personas ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem ģimenes locekļu psihoemocionālais raksturojums- aizliegtās skumjas

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs (ģimenes ārstu prakses vietās), funkcionālais speciālists (mākslas terapeiti), sociālajā jomā strādājošie, t.sk., sociālo dienestu un nevalstiskā sektora darbinieki

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas 

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 8 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības tiešsaistē platformā Zoom

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Aleksandra Koņevņina – sertificēts psihiatrs

Rita Krinberga – sociālais darbinieks

Laila Kalniņa - psihologs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits -16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams, aizpildot pieteikumu ESF projekta Nr. 9.2.6.0/17/I/001 vienotajā reģistrācijas

sistēmā: https://www.mitto.me/001A-macibu-programma/registreties

Projekta koordinatore Laila Uzule, tel.25991222

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem veidot izpratni par atbalsta un palīdzības moduļiem ģimenēs, kurās ir bērns vai pilngadīga persona ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas traucējumiem. Attīstīt iemaņas komunicēt ar klientiem un to ģimenēm, kurās ir personas ar iepriekšminētajiem traucējumiem, saprast klientu vajadzības un risināt dažādas situācijas darbā ar klientiem.

Mācību programmas tēmas

  1. Veselības aprūpes un sociālā darba praksē izmantotās terminoloģijas skaidrojums.
  2. “Sapņu bērna zaudējums”
  3. Vecāku “aizliegtās skumjas”. Dažādas skumšanas (bēdu, sēru) fāzes un cīņa starp sapni un īstenību dažādos bērna attīstības vecumposmos.
  4. Ģimenes funkcionēšanas modeļi un iespējamie disfunkcijas riski.
  5. Ārstniecības personas un sociālā darba speciālista profesionalitāte, ētika un robežu saglabāšana darbā ar personu, kurai ir psihiskie traucējumi, un viņa ģimeni

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un nokārtojuši neformālās izglītības programmas pārbaudījumu, kas ietver teorētisko zināšanu pārbaudi, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.  

Stundas
16
Programma aktuāla

Mans klients/mans pacients - izaicinājumi darbā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Mans klients/mans pacients-izaicinājumi darbā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Mērķa auditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists, sociālajā jomā strādājošie, t.sk., sociālo dienestu un nevalstiskā sektora darbinieki

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas 

  • 8 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 8 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Izmaiņas mācību plānos meklēt ŠEIT

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits -16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā sniegt izglītojamajiem pamata zināšanas par psihisko traucējumu veidiem, attīstību, ietekmi uz klienta līdzestību sadarbības procesā, kā arī sniegt praktisku apmācību  šādas komunikācijas uzlabošanai, līdzestības veicināšanai un sabiedrības stigmatizācijas mazināšanai.

Mācību programmas tēmas

  1. Veselības aprūpes un sociālā darba praksē izmantotās terminoloģijas skaidrojums
  2. Mūsdienu psihiatrijas skatījums uz psihiskiem traucējumiem
  3. Vispārēju psihisko traucējumu raksturojums, tā cēloņi un veidi
  4. Veselības aprūpes un sociālā darba pamatvērtības, tajā skaitā, ārstniecības personas un sociālā darba speciālista ētikas normas darbā ar personu, kurai ir psihiski traucējumi
  5. Apvienoto Nāciju organizācijas “Konvencija par personu ar invaliditāti tiesībām
  6. Terapeitiskā saskarsme, tās funkcijas
  7. Personības faktori, apzināta un neapzināta komunikācija
  8. Krīzes intervences paņēmieni
  9. Labās prakses piemēri par sabiedrībā atbalstītiem sociāliem pakalpojumi personām ar psihiskiem traucējumiem
  10. Uz personu centrēta pieeja.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un nokārtojuši neformālās izglītības programmas pārbaudījumu, kas ietver teorētisko zināšanu pārbaudi, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.  

Stundas
16
Programma aktuāla

Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Sadarbības process un sadarbības prasmju stiprināšana starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs, funkcionālais speciālists, sociālais darbinieks

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16  akadēmiskās stundas:

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 10 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Informācija par plānotiem laikiem pieejam ŠEIT

Tiešsaistē platformā Zoom 

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs/i

Marina Veģere, sertificēta psihiatre;

Ilze Plauča, klīniskā psiholoģe;

Margita Erele vai Inese Levāne sociālās darbinieces.

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi.

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits:

Ārstiem un māsām 16 TIP;  ārsta palīgiem, funkcionālajiem speciālistiem 12 TIP.

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Lai pieteiktos kursiem, jāaizpilda pieteikums

https://www.mitto.me/vivendi-macibu-programma/registreties

Kontaktpersona: Maija, sazināties pa tālr. 29 276 990

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Sniegt priekšstatu un nostiprināt sadarbības procesu starp dažādu jomu speciālistiem, kas ikdienā strādā ar personām ar psihiskiem, uzvedības un nervu sistēmas attīstības traucējumiem. Sadarbības rezultātā iegūstot rīcības modeli, kas nodrošina slimniekam optimālu aprūpi; spēju vispusīgāk izvērtēt pacientu, izvēlēties optimālu veselības veicināšanas taktiku, maksimāli izmantojot visus pieejamos resursus.

Mācību programmas tēmas

Psihiskās veselības aprūpes  vispārējie principi;

Psihiatriskās palīdzības pieejamība Latvijā;

Sociālo pakalpojumu veidi cilvēkiem ar psihiskās veselības un uzvedības  traucējumiem;

Starpprofesionāla un starpinstitucionāla sadarbība;

Medicīnas darbinieku ētikas normas un prasības veselības aprūpes nodrošināšanai;

Psiholoģiskā atbalsta mehānismi personām ar psihiskiem traucējumiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši praktisku pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem Veselības ministrijas apstiprinātu noteikta parauga apliecību par mācību programmas apguvi un TIP skaitu turpmākajai resertifikācijai.

Stundas
16
Programma aktuāla