Uzvedības traucējumi bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Uzvedības traucējumi bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 6.jūnijā no plkst. 9:00-16:00; attālināti, Zoom formātā

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Dr. Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu uzvedības traucējumu atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Veicināt multimodālu intervenču ieviešanu bērna/pusaudža vidēs: ģimenē, izglītības iestādē, sociālajā vidē.

Veicināt valstī apstiprinātā klīniskā algoritma izmantošanu pacienta izvērtēšanā, diagnostikā un virzīšanā.

Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt uzvedības traucējumu pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1.Psihiskie un uzvedības traucējumi bērna un pusaudža vecumā

2. Opozicionāri uzvedības traucējumi bērna un pusaudža vecumā

3. Disociāli uzvedības traucējumi bērnu un pusaudžu vecumā

4. Klīniskais algoritms un ceļš. Pāreja uz pieaugušo aprūpi

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 14.maijā; attālināti, Zoom formātā.

Norises laiks no plkst. 9:00-17:00

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai sazinoties pa tālruni 29276990 (Maija)

Mācību programmas mērķis

Pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas bērnu psihiatrijā – uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika, diferenciāldiagnostika, skrīnings, medikamentozā un nemedikamentozā ārstēšana, kā arī klīniskā algoritma izpratne un pielietošana.

Mācību programmas tēmas

1. Klīniskais algoritms, tā uzdevumi, izmantošana ikdienas darbā, simptomi, skrīninga pielietošana. Negatīva skrīninga un pozitīva skrīninga būtība, kā noteikt bērna funkcionēšanas traucējumu smagumu. UDHS diagnostika un diferenciāldiagnostika. UDHS komorbīdo traucējumu diagnostika un korekcija. UDHS ārstēšana un rehabilitācija dažādos bērna vecumos. Izvērtēšana pirms UDHS medikamentozās terapijas sākšanas. Medikamentozās terapija.

2.UDHS klīniskie ceļi: informācija pacienta ģimenei, pacienta izmeklējumu kārtība. Bērnu ar UDHS atpazīšana un diagnostika, vadīšana, psihosociālā rehabilitācija un ārstēšana dažādos veselības aprūpes līmeņos. UDHS pacientu virzība veselības aprūpes sistēmā, sadarbība starp dažādu specialitāšu ārstiem, ar rehabilitācijas dienestiem un sociālajiem dienestiem. Risku mazināšana vēlīnas diagnostikas, kā arī negatīvu sociālo un veselības seku attīstībai.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mācību programmas nosaukums

Strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu lietošana

Mērķauditorija

Klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

 24 akadēmiskās stundas

 12 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības

12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises

2025.gada 9., 10., 30. un 31.janvāris

LU Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte, Rīga, Imantas 7.līnija 1

Mācību programmas mācību vadītājs

Ieva Bite, Margarita Vasiļevska

 Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās elektroniski:  https://www.mittoevents.com/latvijas-universitate-seminari-apmacibas/registracija

Kontaktpersonas: Ieva Bite ieva.bite@lu.lv , Inga Liepiņa inga.liepina@lu.lv

Mācību grupā tiek uzņemti dalībnieki ar darba devēja izziņu, kas apliecina, ka persona sniedz valsts apmaksātus psihiskās veselības pakalpojumus un mācības nepieciešamas darbam.

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Programmas mērķis ir nodrošināt psihologiem strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu – ADOS-2, vecāku interviju, skrīninga instrumentu - lietošanas apgūšanu, izprotot autisma pazīmes un to izpausmes uzvedībā, izvērtēšanas instrumentu struktūru, lietošanas mērķus un konfidencialitāti, vadīšanas nosacījumus, nosakāmo rādītāju vispārīgo interpretāciju, iespējamos izrietošos turpmākās darbības soļus bērnu un pusaudžu attīstības atbalstam.

Mācību programmas tēmas

  1. Pārskats par autisma pazīmēm dažādos vecumos un diagnostikā izmantojamām metodēm
  2. Autisma skrīninga instrumenti, to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  3. Autisma izvērtēšanas intervijas
  4. Vecāku un bērnu mijiedarbības novērošana
  5. Strukturētas autisma diagnostikas tests ADOS-2, tā vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija
  6. Ētikas principi autisma izvērtēšanā; atzinumu veidošana un ieteikumi bērnu aprūpētājiem

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieki, kas apmeklējuši vismaz 75% nodarbību un nokārtojuši programmā paredzēto pārbaudījumu ar vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
24
Programma aktuāla

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mācību programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 30.maijā; attālināti, Zoom formātā. Norises laiks no plkst. 9:00-16:00

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējumā, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. Programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

1. Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem, atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti: Vispārīga informācija, ēšanas traucējumi bērna vecumā, ietekme uz vispārējo attīstību. Nepietiekama svars un virssvars. Anoreksija, bulīmija, kompulsīvā pārēšanās. Epidemioloģija, etioloģiskie faktori, patoģenēze, klīniskās izpausmes. Pacienta ar ĒT primārā medicīniskā izvērtēšana primārajā un sekundārajā aprūpē. Somatisko un psihiatrisko risku izvērtēšana un taktika.

2. Klīniskais algoritms – tā pielietošanas iespējas. Algoritma pielikumu izmantošana. Skrīninga rīku izmantošana Ēšanas traucējumu ārstēšana Multidisciplināras ārstēšanas principi, nozīme un realizēšana. Uztura terapija. Psiholoģiskās ntervences metodes. Ģimenes loma ēšanas traucējumu ārstēšanā. Vecāku izglītošana un atbalsts vecākiem ārstēšanas procesā.

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt apliecību par dalību mācību programmā, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mācību programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

2025. gada 4.jūnijā no plkst. 9:00-16:00; attālināti, Zoom formātā

Mācību programmas mācību vadītāji

Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre, psihiatre

Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu

Apliecība 

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties mācībām var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija

Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai, sazinoties pa tālruni 29276990

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas mērķis

Padziļināt ārstniecības personu zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Ārstniecības personām būs zināšanas par agrīnajām neirālās attīstības traucējumu pazīmēm, prasmes izmantot “sarkanā karoga” pazīmju skrīninga instrumentu, zināšanas par specializēto izvērtēšanu un izpratne par agrīnās intervences principiem.

Mācību programmas tēmas

1. Klīniskais algoritms. Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam. Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā. Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti. Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana. Agrīnās intervences pamatprincipi.

2. Klīniskais ceļš: Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā līdz 3 gadiem). Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām.

Stundas
8
Programma aktuāla

Paliatīvā aprūpe

Mācību programmas nosaukums

Paliatīvā aprūpe

Mērķauditorija

Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, māsas palīgi, klīniskie un veselības psihologi

Mācību programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 14 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Mācību programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības notiks attālināti - ZOOM

2025.gada 20. un 27.maijā plkst. 12.00-19.00

2025.gada 10. un 17.jūnijā plkst. 12.00-19.00

Mācību programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Līga Keiša-Ķirse

Dokuments, kas apliecina programmas apgūšanu

Apliecība 

Apstiprināto tālākizglītības punktu skaits – 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams sistēmā: https://www.mittoevents.com/rsu-muzizglitibas-centrs/registracija

Tālrunis:+37167062634, +37167062686

E-pasts: kursi@rsu.lv

ESF projektā tiek nodrošināta pasākuma norises vietas un vides piekļūstamība personām ar invaliditāti. Piesakoties mācībām, lūdzam norādīt nepieciešamos tehniskos līdzekļus/atbalstu pasākuma norises vietas un vides piekļūstamībai.

Mācību programmas  mērķis

Sniegt priekšstatu par paliatīvās aprūpes būtību – bipopsihosociālo un eksistenciālo pieeju un iespējām Latvijā, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas simptomu korekcijā atkarībā no orgānu sistēmas (kā piemēram, sāpes, elpas trūkums, nespēks, nogurums u.c.), komunikācijā, ētikas principos gan ar onkoloģiskiem pacientiem, gan mirstošiem pacientiem, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

• Komunikācija, ētikas principi gan ar onkoloģiskiem pacientiem, gan mirstošiem pacientiem

• Sāpju izvērtēšana un mazināšanas iespējas

• Citu simptomu izvērtēšana un mazināšanas iespējas

• Paliatīvās aprūpes organizēšana

Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu „ieskaitīts”, saņem apliecību par mācību programmas apguvi.

Stundas
16
Programma aktuāla