Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Zanda Pučuka, pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža  somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējums, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. 

Pēc programmas apguves ārstam jāprot izvērtēt gan somatisko gan psihiatrisko risku un sniegt vai organizēt atbilstošu medicīnisko palīdzību. Ārsta palīgam vai medicīnas māsai atbilstoši saviem darba pienākumiem jāprot izvērtēt pacienta vispārējais stāvoklis, konstatēt ēšanas traucējumus vai aizdomas par tiem, izvērtēt vitālos rādītājus un iespējamos riskus, informēt vecākus un organizēt turpmāko medicīnisko aprūpi.

Visiem programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

  • Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti
  • Augsta somatiska riska pakāpes pacienti.
  • Uztura terapija bērniem un pusaudžiem ar ēšanas traucējumiem.
  • Darbs ar vecākiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.