Mācību programmas nosaukums |
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem |
Mērķauditorija |
Ārsti, māsas, ārsta palīgi, funkcionālie speciālisti, klīniskie un veselības psihologi |
Mācību programmas īstenošanas ilgums |
8 akadēmiskās stundas
|
Mācību programmas mācību norises vieta un laiks |
2025. gada 14.maijā; attālināti, Zoom formātā. Norises laiks no plkst. 9:00-17:00 |
Mācību programmas mācību vadītāji |
Dr. med. Doc. Laura Ķevere, bērnu psihiatre |
Dokuments, kas apliecina mācību programmas apgūšanu |
Apliecība Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP |
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona |
Pieteikties uz kursiem var: https://www.mittoevents.com/vivendi/registracija Kontaktinformācija: maija.bake@vivendicentrs.lv vai sazinoties pa tālruni 29276990 (Maija) |
Mācību programmas mērķis |
Pilnveidot ārstniecības personu profesionālās zināšanas bērnu psihiatrijā – uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS) diagnostika, diferenciāldiagnostika, skrīnings, medikamentozā un nemedikamentozā ārstēšana, kā arī klīniskā algoritma izpratne un pielietošana. |
Mācību programmas tēmas |
1. Klīniskais algoritms, tā uzdevumi, izmantošana ikdienas darbā, simptomi, skrīninga pielietošana. Negatīva skrīninga un pozitīva skrīninga būtība, kā noteikt bērna funkcionēšanas traucējumu smagumu. UDHS diagnostika un diferenciāldiagnostika. UDHS komorbīdo traucējumu diagnostika un korekcija. UDHS ārstēšana un rehabilitācija dažādos bērna vecumos. Izvērtēšana pirms UDHS medikamentozās terapijas sākšanas. Medikamentozās terapija. 2.UDHS klīniskie ceļi: informācija pacienta ģimenei, pacienta izmeklējumu kārtība. Bērnu ar UDHS atpazīšana un diagnostika, vadīšana, psihosociālā rehabilitācija un ārstēšana dažādos veselības aprūpes līmeņos. UDHS pacientu virzība veselības aprūpes sistēmā, sadarbība starp dažādu specialitāšu ārstiem, ar rehabilitācijas dienestiem un sociālajiem dienestiem. Risku mazināšana vēlīnas diagnostikas, kā arī negatīvu sociālo un veselības seku attīstībai. |
Mācību programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Programma uzskatāma par apgūtu un tās dalībnieki varēs saņemt mācību programmas apguves apliecību, ja apmeklēti 75% no kursa teorētiskajām un praktiskajām nodarbībām. |