Izglītības programmas veids |
neformālās izglītības programma |
Izglītības programmas nosaukums |
Biežāko pārtikas nepanesību diagnostika un ārstēšana bērniem primārajā aprūpē un slimnīcas etapā. Uztura bagātinātāju lietošanas lietderība |
Mērķauditorija |
Ārsta palīgs, māsa, funkcionālais speciālists, ārsts, farmaceits un farmaceita asistents |
Izglītības programmas īstenošanas ilgums |
24 akadēmiskās stundas 12 akadēmiskās stundas teorija 12 akadēmiskās stundas praktiskās nodarbības |
Izglītības programmas mācību norises vieta un laiks |
Mācības šobrīd netiek plānotas |
Izglītības programmas mācību vadītāji |
RSU Sarkanā Krusta medicīnas koledža Gunta Zirnīte, Dace Kārkliņa, Renāte Šukele |
Izglītības dokuments, kas apliecina izglītības programmas apgūšanu |
Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP |
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as |
Pieteikties uz kursiem nav iespējams |
Izglītības programmas mērķis |
Izglītības procesa rezultātā sniegt uz pierādījumiem balstītas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par biežāko pārtikas nepanesību diagnostikas metodēm un ārstēšanu bērniem primārajā aprūpē un slimnīcas etapā un uztura bagātinātāju lietošanas lietderību. Izglītības procesa rezultātā sniegt sistematizētas, profesionālas teorētiskās zināšanas un pilnveidot praktiskās iemaņas par uztura bagātinātāju lietošanas lietderību. |
Mācību programmas tēmas |
1. Uztura bagātinātāju izvēles pamatojums 2. Uztura bagātinātājos esošo aktīvo vielu izmantošanas lietderība. Pamata uzturvielas bērniem dažādās vecuma grupās, biežāk izmantotās vielas UB 3. Ārstniecības augu pielietošanas iespējas un droša lietošana bērniem 4. Uztura bagātinātāju pielietošanas iespējas dažādos veselības stāvokļos un īpašās slimnieku grupās 5. Pārtikas nepanesības 6. Saslimšanas (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi) 7. Ar glutēnu saistītas slimības (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi) 8. Ne-IgE meditētas saslimšanas (incidence, etiopatoģenēze, klīniskā aina, Dg, ārstēšanas principi) 9. Alerģijas definīcija. Terminoloģija. Alerģisko reakciju klasifikācija 10. Alerģiskās reakcijas pret uzturu 11. Uztura alerģijas diagnostika 12. Atopiskais dermatīts (Ekzēma) |
Izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi |