Ultrasonogrāfiskā augļa anomāliju diagnostika antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīva veikšana. Iedzimto anomāliju profilakse un diagnostika

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ultrasonogrāfiskā augļa anomāliju diagnostika antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīva veikšana. Iedzimto anomāliju profilakse un diagnostika

Mērķauditorija

Ārsts, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

16 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 10 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, asoc. prof. Natālija Vedmedovska

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 16 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt priekšstatu par ultrasonogrāfisku augļa anomāliju diagnostiku antenatālās aprūpes laikā, tajā skaitā II trimestra ultrasonogrāfijas skrīninga kvalitatīvu veikšanu un iedzimto anomāliju diagnostiku, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas atpazīt normu no patoloģijas, lai apgūtās iemaņas praktiski pielietotu profesionālajā darbībā.

Mācību programmas tēmas

  1. Strukturēta rutīnas izmeklēšana, tajā skaitā augļa mērījumi 2.trimestrī
  2. Centrālās nervu sistēmas (CNS) un sejas anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  3. Gastrointestinālās un urogenitālas sistēmas anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  4. Krūšu kurvja un sirds anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  5. Skeleta anomālijas, kuras jāizslēdz, veicot 2. trimestra skrīningu
  6. Augļa guļas un pozīcijas, placentas novietojuma un augļa ūdeņu daudzuma novērtēšana

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
16

Skrīninga īstenošanas mācības kolonoskopijas veicējiem

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Skrīninga īstenošanas mācības kolonoskopijas veicējiem

Mērķauditorija

Ārsts (kolorektālā vēža skrīninga procesā iesaistītie speciālisti - piemēram, gastroenterologs, bērnu gastroenterologs, endoskopists, ķirurgs, internists u.c., kuram ir sertifikāts gastrointestinālās endoskopijas metodē).

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

  • 11 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 13 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Asoc. prof. Aleksejs Derovs

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona/as

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Programmas mērķis izglītojamajiem sniegt informāciju par resnās zarnas onkoloģiskā skrīninga uzdevumiem, iespējām, vērtēšanas un kvalitātes kontroles kritērijiem, tādējādi attīstot nepieciešamās kompetences, lai uzlabotu resnās zarnas onkoloģisko skrīningu Latvijā.

Mācību programmas tēmas

  1. Labdabīgie un ļaundabīgie resnās zarnas audzēji, to tipi, raksturojums, riska faktori
  2. Labdabīgo un ļaundabīgo resnās zarnas audzēju diagnostikas iespējas
  3. Resnās zarnas ļaundabīgo audzēju skrīnings
  4. Labdabīgo un ļaundabīgo resnās zarnas audzēju histoloģiskās īpatnības
  5. Pacientu selekcija
  6. Mūsdienu kolonoskopijas iespējas audzēju diagnostikā
  7. Adenomu diagnostikas  koeficienta paaugstināšana. Kvalitātes kontroles rekomendāciju izpildes līmenis.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no mācību programmas un nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”, saņem neformālās izglītības apliecību par programmas apguvi.

Noderīgi

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Ēšanas traucējumu diagnostika un ārstēšana bērniem un pusaudžiem

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

  1. akadēmiskās stundas
  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Zanda Pučuka, pediatre

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas ēšanas traucējumu bērniem un pusaudžiem diagnostikā un diferenciāldiagnostikā, iegūto objektīvo datu par bērna/pusaudža  somatisko stāvokli (svara dinamika, analīžu rādītāji, kardiovaskulārā izvērtēšana, EKG, temperatūra, hidratācija un fiziskā spēka izvērtēšana) un ēšanas uzvedības izvērtējums, aptauju izmantošanā. Iegūto datu izmantošana riska pakāpes novērtēšanā un konstatētajai riska pakāpei atbilstošas medicīniskās aprūpes nodrošināšanā. 

Pēc programmas apguves ārstam jāprot izvērtēt gan somatisko gan psihiatrisko risku un sniegt vai organizēt atbilstošu medicīnisko palīdzību. Ārsta palīgam vai medicīnas māsai atbilstoši saviem darba pienākumiem jāprot izvērtēt pacienta vispārējais stāvoklis, konstatēt ēšanas traucējumus vai aizdomas par tiem, izvērtēt vitālos rādītājus un iespējamos riskus, informēt vecākus un organizēt turpmāko medicīnisko aprūpi.

Visiem programmu apguvušajiem medicīnas darbiniekiem jāprot sniegt pacienta vecākiem izglītojošu informāciju par ēšanas traucējumiem un ārstēšanas principiem.

Mācību programmas tēmas

  • Ēšanas traucējumi bērniem un pusaudžiem – atpazīšana, diagnostika, ietekme uz dzīves kvalitāti
  • Augsta somatiska riska pakāpes pacienti.
  • Uztura terapija bērniem un pusaudžiem ar ēšanas traucējumiem.
  • Darbs ar vecākiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Suicidāla un nesuicidāla paškaitējuma diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Ilze Mežraupe, psihiatre, psihoterapeite

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās  uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Uzlabot izglītojamo zināšanas un praktiskās iemaņas bērnu un pusaudžu paškaitējuma atpazīšanā, diagnostikā un terapijā. Īpaša uzmanība tiks veltīta šo zināšanu integrēšanai valstī apstiprinātā klīniskā algoritma un pacienta ceļa kontekstā. Programma iepazīstinās ar jaunākajām pierādījumos balstītajām atziņām un pētījumu bāzi, kā arī ļaus izglītojamiem apgūt paškaitējuma pamata skrīninga metodes, kuras ir iekļautas klīniskajā algoritmā.

Mācību programmas tēmas

1. Pētījumu bāze un pierādījumos balstītas intervences bērnu paškaitējuma atpazīšanai un mazināšanai pasaules  praksē.

2. Klīniskā algoritma un pacientu ceļu uzbūves principi.

3. Bērnu un pusaudžu ar paškaitējumu skrīnings.

4. Terapeitiskās metodes un to izvēles stratēģijas.

5. Paškaitējuma skrīninga rīki un to izmantošana dažādos   kontekstos.

6. Bērnu un pusaudžu paškaitējuma riska līmeņa novērtējums.  

7. Psihoizglītošana un ģimenes iesaiste.

8.Terapeitisko intervenču paškaitējuma mazināšanai pamata principi darbā ar pusaudžiem.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neirālās attīstības traucējumu agrīna diagnostika un ārstēšana

Mērķauditorija

Ārsts, māsa, ārsta palīgs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas klīnisko gadījumu analīze

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Šobrīd mācības netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Ieva Bite, klīniskais psihologs

Mikus Dīriks, neirologs, bērnu neirologs

Reinis Siliņš, ģimenes ārsts

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas mērķis

Programmas mērķis ir padziļināt primārās veselības aprūpes darbinieku zināšanas par bērnu neirālās attīstības traucējumu agrīnajām izpausmēm, to skrīningu, padziļinātu izvērtēšanu un agrīnās intervences pamatprincipiem.

Mācību programmas tēmas

  • Bērna normāla attīstība līdz 3 gadu vecumam.
  • Bērna apskates pamati ģimenes ārsta praksē (vecumā  līdz 3 gadiem).
  • Neiroloģiskā izmeklēšana zīdaiņu un bērnu vecumā.
  • Agrīnie normālās motorās un psihiskās attīstības atskaites punkti.
  • Bērna attīstības aizture - klīniskie gadījumi, analīze. Ģimenes ārstu sadarbība ar neirologu.
  • Globālās attīstības aiztures, valodas un komunikācijas traucējumu agrīnās pazīmes, dažādas skrīninga metodes un strukturēta attīstības novērtēšana.
  • Agrīnās intervences pamatprincipi.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apmeklējuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas, saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Prenatālā diagnostika

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem perinatālā perioda aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Prenatālā diagnostika

Mērķauditorija

Ginekologs, neonatologs, pediatrs, endokrinologs, nefrologs, anesteziologs, psihiatrs

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

  • 6 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 2 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Rīgas Stradiņa universitāte, Natālija Vedmedovska

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits – 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamiem sniegt priekšstatu par secīgu darbību augļa anomālijas diagnostikas gadījumā antenatālas aprūpes laikā, kā arī sniegt zināšanas un attīstīt iemaņas rīkoties pēctecīgi, sadarbībā ar dažādu specialitāšu ārstniecības personām vienas ārstniecības iestādes ietvaros un koordinēti starp dažādām ārstniecības iestādēm, lai apgūtās iemaņas pielietotu antenatālās aprūpes problēmu risināšanai un standartizēt pacientu veselības aprūpi,  uzlabojot perinatālos rezultātus.

Mācību programmas tēmas

Klīniskie algoritmi un klīniskie (pacientu) ceļi:

  1. Augļa hromosomālo patoloģiju un anatomijas skrīnings I grūtniecības trimestrī
  2. Augļa hromosomālo patoloģiju un anatomijas skrīnings II grūtniecības trimestrī
  3. Daudzaugļu grūtniecības vadīšana

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu - testu ar vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Nozīmīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
8

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Neatliekamie stāvokļi un to simulācija pediatrijā: ambulatorajā prakse

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas (3 dienas)

  • 7 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 17 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

Reinis Balmaks

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits - 24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas mērķis

Izglītības procesa rezultātā, imitējot dzīvību apdraudošas situācijas ar augstas ticamības pacienta simulatora palīdzību, attīstīt ārstniecības un aprūpes personāla iemaņas palīdzības sniegšanā kritiski slimiem bērniem ambulatorajā praksē un pirmsslimnīcas etapā. Aktīvi līdzdarbojoties starpdisciplinārā komandā, tiks nostiprinātas būtiskākās koncepcijas un sistēmiska pieeja neatliekamo stāvokļu vadībā, kā arī prasmes darbam komandā, sniedzot  neatliekamo palīdzību bērniem ambulatori un pirmsslimnīcas etapā.

Mācību programmas tēmas

  1. Elpošanas ceļu obstrukcijas
  2. Šoka un elpošanas mazspējas atpazīšana
  3. Traumas
  4. Sirds ritma traucējumi bērnam, novēršana
  5. Dzīvības glābšanas pamatprincipi
  6. Vaskulārās un intraosālās pieejas, šķidruma un medikamentu ievadīšana asinsritē
  7. Ūdens un elektrolītu vielmaiņa bērniem atkarībā no viņu vecuma
  8. Medikamenti

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Nozīmīgi!

Atbilstoši ESF projekta prasībām, lai piedalītos mācībās:

  1. Jums būs nepieciešams dators, telefons vai planšete ar kameru, mikrofonu, un stabilu interneta pieslēgumu.
  2. Mācību laikā dalībnieka kamerai obligāti ir jābūt ieslēgtai visu laiku un dalībniekam ir jābūt redzamam kadrā!
  3. Kameras lietošana ir obligāta prasība!! Ja mācību laikā kameru lietot nevarat vai nevēlaties, tad mācībās piedalīties diemžēl nevarat, jo bez kameras nav iespējams nodrošināt ESF projekta prasību izpildi un līdz ar to kurss netiks ieskaitīts.
  4. Zoom translācijai ir jāpieslēdzas ar dalībnieka pilnu vārdu un uzvārdu, lai Jūs varētu identificēt.
  5. Zoom čatā dalībniekiem četras reizes dienā ir jāatsaucas uz aicinājumu apliecināt savu klātbūtni mācībās attiecīgajā brīdī

Mācību laikā Jums būs aktīvi jāiesaistās mācību procesā un, sekojot pasniedzēju norādījumiem, jāveic dažādas darbības Zoom vidē. Mācības šajā kursā nav savienojamas ar citām aktivitātēm. Pacientu pieņemšana Zoom translācijas laikā ar ieslēgtu kameru un mikrofonu ir rupjš personas datu pārkāpums! Kolēģi lūdzam izturēties atbildīgi pret savu pacientu personas datu aizsardzību.

Lūdzam ņemt vērā, ka Eiropas Sociālā fonda projekta Nr.9.2.6.0/17/I/001 ietvaros rīkoto mācību dalībnieks vienā dienā drīkst apmeklēt nodarbības tikai vienā mācību programmā! Ja vairākām mācību programmām pārklājas norises datumi (arī tad, ja mācības realizē dažādas institūcijas), tad drīkst apmeklēt tikai vienu programmu!

Analizējot realizēto mācību datus ir konstatēts, ka mācību dalībnieki vienlaicīgi apmeklē vairākas nodarbības (vienā dienā apmeklē vairākas mācību programmas gan pie viena, gan dažādiem rīkotājiem), Veselības ministrija brīdina, ka šī fakta konstatēšanas gadījumā VM vērsīsies sertifikācijas institūcijās ar lūgumu konkrētā mācību dalībnieka iegūtos tālākizglītības punktus neņemt vērā pie ārstniecības personas resertifikācijas.

Mērķauditorija
Stundas
24

Skrīninga īstenošanas mācības radiologiem

Izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Skrīninga īstenošanas mācības radiologiem

Mērķauditorija

Ārsts (krūts vēža skrīninga procesā iesaistītie speciālisti - piemēram, radiologs), citas ārstniecības personas (radiologa asistents)

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

24 akadēmiskās stundas

  • 11 akadēmiskās stundas teorētiskās nodarbības
  • 13 akadēmiskās stundas  praktiskās nodarbības

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Dr. Māra Epermane

Dr. Ilze Eņģele

Dr. Justīne Deičmane

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits -24 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikšanās uz kursiem nav iespējama

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā celt kompetenci krūts vēža skrīninga procesā iesaistītajiem speciālistiem - radiologiem. Sniegt teorētiskas un praktiskas zināšanas par skrīninga mamogrāfiju, uzlabojot asimptomātisku krūts vēža diagnostiku agrīnā stadijā, kad iespējama mazāk agresīva terapija, pilnīga izārstēšanās un mirstības samazinājums . Sniegt izpratni par krūts vēža skrīninga kvalitātes kritērijiem atbilstoši Eiropas krūts vēža skrīninga vadlīnijām

Mācību programmas tēmas

  1. Skrīninga mamogrāfijas principi
  2. Izmaiņas, kas saistītas ar pāreju uz BI-RADS sistēmu
  3. Pacienta pozicionēšana
  4. Mamogrāfijas izmeklējums ķirurga skatījumā
  5. Radioloģiskā – histopatoloģiskā korelācija
  6. Krūšu dziedzeru patoloģijas attēldiagnostiskas pazīmes.
  7. Dziedzeraudu blīvums.
  8. Individuāla praktizēšanās mamogrāfijas attēlu interpretācijā un novērtēšanā pēc BI-RADS sistēmas, izmantojot specializētus monitorus.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
24

Par grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas gaitu, riskiem un alternatīvām izvēlēm grūtniecei, kura vēlas mākslīgi pārtraukt grūtniecību

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Par grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas gaitu, riskiem un alternatīvām izvēlēm grūtniecei, kura vēlas mākslīgi pārtraukt grūtniecību

Mērķauditorija

Ārsts, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas

teorija – 5 akadēmiskās stundas

praktiskās nodarbības - 3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji

Zane Grabe - sertificēts ginekologs, dzemdību speciālists RAKUS Stacionārā Gaiļezers, asistente RSU Ginekoloģijas un dzemdniecības katedrā

Inga Kudeikina – juriste, Dr.iur., docente,  bakalaura studiju programmas "Tiesību zinātne" vadītāja RSU Juridiskā fakultātē

Magdalēna Pranaite – psihologs, Veselības centrs Vivendi, pasniedzēja Latvijas universitātē

Inguna Ziemane – sociālais darbinieks, Rīgas Dzemdību nams, lektore Medicīnas Tālākizglītības centrs.

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits 8 TIP

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Izglītības procesa rezultātā izglītojamajiem sniegt zināšanas par grūtniecības mākslīgo pārtraukšanu, riskiem, tās  tiesiskajiem aspektiem, kontracepcijas metodēm un  palīdzību vardarbībā cietušajām sievietēm, kā arī par iespējamo dažādu organizāciju atbalstu nevēlamas grūtniecības gadījumā un grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas alternatīvām izvēlēm.

Mācību programmas tēmas

1.Grūtniecības mākslīgā pārtraukšana

2.Kontracepcija

3.Ārstniecības personas rīcība gadījumā, ja paciente ir HIV inficēta

4.Vardarbība pret sievietēm – atpazīšana un palīdzība

5.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas tiesiskie aspekti

6.Grūtniecības mākslīgas pārtraukšanas psihoemocionālie aspekti

7.Tiesiskais regulējums un palīdzība no valsts/pašvaldības puses

8.Iespējas nodot bērnu adopcijai vai ievietot jaundzimušo glābējsilītē un ārpusģimenes aprūpes iespējas (audžuģimene, aizbildnība)

9.Gadījumu analīze, integrējot visas tēmas, darbs grupās

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Izglītojamie, kuri ir apguvuši ne mazāk kā 75% no izglītības programmas un ieguvuši nepieciešamo zināšanu un prasmju vērtējumu (nokārtojuši pārbaudījumu ar teorētisko un praktisko  iemaņu vērtējumu „ieskaitīts”), saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi.

Mērķauditorija
Stundas
8

Jaundzimušo stabilizācija un transports

Profesionālās izglītības programmas veids

Neformālās izglītības programma par klīniskajiem algoritmiem un klīniskajiem (pacientu) ceļiem bērnu (sākot ar neonatālo periodu) aprūpes jomā

Neformālās izglītības programmas nosaukums

Jaundzimušo stabilizācija un transports.

Mērķauditorija

Ārsts, ārsta palīgs, māsa, vecmāte

Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums

8 akadēmiskās stundas (1 diena)

Teorētiskās nodarbības:

   5 akadēmiskās stundas

Praktiskās nodarbības:

   3 akadēmiskās stundas

Neformālās izglītības programmas mācību norises vieta un laiks 

Mācības šobrīd netiek plānotas

Neformālās izglītības programmas mācību vadītājs

BKUS Neonatoloģijas klīnikas vadītāja, sertificēta neonatoloģe Dace Sniedze

Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu

Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi

Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 8 TIP 

Pieteikšanās kārtība un kontaktpersona

Pieteikties uz kursiem iespējams nav iespējams

Neformālās izglītības programmas  mērķis

Nodrošināt vienotu, uz pierādījumiem balstītu ārstēšanas un aprūpes taktiku jaundzimušajiem, kam nepieciešama reanimācija, terapeitiska hipotermija vai hipoglikēmijas korekcija. Uzlabot pacientu ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju diagnostiku, izvērtēšanu un nepieciešamības gadījumā savlaicīgi uzsākt hipotermijas procedūru, tādējādi samazinot mirstību un uzlabojot ilgtermiņa neiroloģiskos rezultātus.

Novērst nevēlamas sekas veselībai, tai skaitā krampjus un smadzeņu bojājumus, jaundzimušo hipoglikēmijas gadījumā, laicīgi diagnosticējot un uzsākot efektīvu terapiju.

Mācību programmas tēmas

Hipoglikēmijas profilakse, kontrole, koriģēšana un diagnostika riska grupas jaundzimušajiem.

Hipoglikēmija jaundzimušajam - pielietošana praksē.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī.

Jaundzimušo primārā reanimācija un atbalsts dzimšanas brīdī - pielietošana praksē.

Terapeitiskā hipotermija jaundzimušajiem ar hipoksiski išēmisku encefalopātiju.

Terapeitiskā hipotermija - pielietošana praksē.

Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana

Dalībnieks iegūst neformālās izglītības  programmas apguves apliecību, ja apmeklējums ir vismaz 75 % nodarbību un nokārtots programmā paredzamais noslēguma pārbaudījums. Noslēguma pārbaudījums testa veidā.

Mērķauditorija
Stundas
8