Izglītības programmas veids |
Neformālās izglītības programma |
||||
Neformālās izglītības programmas nosaukums |
Pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšana un profilakse. |
||||
Mērķauditorija |
Ārsts (pediatrs, pediatra apakšspecialitāšu ārsti, bērnu ķirurgs, neatliekamās medicīnas ārsts, ģimenes ārsts), ārsta palīgs, māsa, farmaceits |
||||
Neformālās izglītības programmas īstenošanas ilgums |
12 akadēmiskās stundas
|
||||
Neformālās izglītības programmu īsteno |
Šobrīd mācības netiek plānotas |
||||
Neformālās izglītības programmas mācību vadītāji |
|||||
Izglītības dokuments, kas apliecina neformālās izglītības programmas apgūšanu |
Apliecība par neformālās izglītības programmas apguvi Piešķirtais tālākizglītības punktu skaits: 12 TIP |
||||
Pieteikšanās kārtība un kontaktpersonas |
Šobrīd mācības netiek plānotas |
||||
Neformālās izglītības programmas mērķis |
Izglītības procesa rezultātā pilnveidot ārstniecības personu un farmācijas speciālistu profesionālās zināšanas, prasmes un kompetences pret bērniem vērstas vardarbības atpazīšanu un profilaksi un par zīdaiņu pēkšņas nāves sindromu. |
||||
Mācību programmas tēmas |
Vardarbības teorētiskie aspekti, vardarbība ģimenē un ārpus ģimenes. Vardarbību veidi (fiziskā, emocionālā, seksuālā vardarbība, vecāku nolaidība), vardarbība pret dažāda vecuma grupu bērniem, pazīmes, kas liecina par iespējamu vai jau notikušu vardarbību un to atpazīšanas īpatnības. Biežākās vardarbības rezultātā gūtās traumas un ievainojumi. Vardarbības ietekme uz bērna fizisko un psihoemocionālo veselību.Vardarbībā cietuša bērna veselība aprūpes aspekti, starpdiscilpināra un starpinstitucionālā sadarbība. Normatīvo aktu regulējums bērnu aizsardzībai no vardarbības, pienākumi un kompetences, veicot darbu vardarbības gadījumos pret bērnu. Rīcības algoritms, ja ārstniecības persona konstatē vardarbības pazīmes bērnam. Veselības aprūpes un rehabilitācijas pakalpojumu pieejamība vardarbībā cietušām personām. Vardarbības pret bērniem preventīvie pasākumi. Vecāku un sabiedrības izglītošana. Kratīta bērna sindroms, tā veidošanās mehānisms, klīniskie simptomi, diagnozes apstiprināšanai nepieciešamie izmeklējumi. Zīdaiņu pēkšņas nāves sindroms, tā cēloņi, riska faktori, profilaktiskie pasākumi. Klīnisko gadījumu un aprūpes situāciju izvērtēšana. |
||||
Neformālās izglītības programmas apguves kvalitātes novērtēšana |
Dalībnieki, kuri ir apmeklējuši ne mazāk kā 75% no mācību kursa un apguvuši izglītības programmu saņem apliecību par neformālās izglītības programmas apguvi. |